Model biznesowy – Bankowość

Alior Bank jest innowacyjnym i uniwersalnym bankiem depozytowo-kredytowym, obsługującym osoby fizyczne, prawne i inne podmioty będące osobami krajowymi i zagranicznymi.

Podstawowa działalność banku obejmuje prowadzenie rachunków bankowych, udzielanie kredytów i pożyczek pieniężnych, emitowanie bankowych papierów wartościowych oraz prowadzenie skupu i sprzedaży wartości dewizowych. Bank prowadzi także działalność maklerską, doradztwo i pośrednictwo finansowe, aranżację emisji obligacji korporacyjnych oraz świadczy inne usługi finansowe.

Kanały dystrybucji

 

Na koniec grudnia 2016 roku Alior Bank dysponował 286 oddziałami – w tym 7 oddziałami Private Banking i 11 Regionalnymi Centrami Biznesu oraz 495 placówkami partnerskimi (franczyza). 

Na koniec grudnia 2016 roku Alior Bank dysponował 286 oddziałami – w tym 7 oddziałami Private Banking i 11 Regionalnymi Centrami Biznesu oraz 495 placówkami partnerskimi (franczyza). Dodatkowo sieć dystrybucji Alior Banku powiększyła się o 56 oddziałów i 291 placówek partnerskich w związku z nabyciem wydzielonej działalności Banku BPH. Produkty banku oferowane były również w sieci około 3 tys. placówek pośredników finansowych oraz 10 tys. pośredników ratalnych.

Alior Bank wykorzystuje także kanały dystrybucji oparte na nowoczesnej platformie informatycznej, obejmującej: bankowość online, bankowość mobilną oraz centra obsługi telefonicznej. Oferta banku była również dostępna w sieci placówek pośredników finansowych takich jak m.in.: Expander, Open Finance, Sales Group, Dom Kredytowy Notus. Chociaż dostępna oferta różni się w zależności od pośrednika, to zasadniczo składa się na pożyczki gotówkowe, kredyty konsolidacyjne i kredyty hipoteczne oraz kredyty ratalne.

Istotnym wsparciem dla powyższej sieci dystrybucji są 573 punkty obsługi, w których oferowane są produkty banku pod marką: T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank. W ramach ww. punktów obsługi, wg stanu na 31 grudnia 2016 roku pełną obsługę bankową świadczyło 77 dedykowanych placówek T-Mobile Usługi Bankowe, gdzie klienci mogą skorzystać z takich produktów bankowych jak: pożyczka, karta kredytowa, limit w koncie, lokaty, konta walutowe, rachunki dla klienta indywidualnego i biznesowego.

Na koniec 2016 roku bank dysponował 71 placówkami umiejscowionymi w marketach Tesco, w których oferowane były produkty kredytowe pod marką Tesco Finanse. Bank planuje wzmocnić współpracę z Tesco rozbudowując sieć sprzedaży o kolejne lokalizacje w sklepach należących do partnera oraz stopniowo rozszerzając portfolio produktów i usług dostępnych dla klientów supermarketu.

T-Mobile Usługi Bankowe

Współpraca z T-Mobile skutkowała znacznym wzrostem przychodów i akcji kredytowej w 2016 roku. Sprzedaż kredytów wzrosła o 94% r/r, a przychodów o 60% r/r. Sprzedano ponad 9 razy więcej kart kredytowych niż rok wcześniej, co przełożyło się na wzrost wolumenu o 530% r/r. Proces finansowania słuchawek objął ponad 112 tysięcy urządzeń telekomunikacyjnych. W październiku, T-Mobile Usługi Bankowe uruchomiło zupełnie nową aplikację bankowości mobilnej. Zaprojektowana w ścisłej zgodności z zasadą mobile first oferuje pełnię funkcjonalności tradycyjnej bankowości elektronicznej.

Innowacje

Alior Bank od początku istnienia stawiał na innowacje. Wsparciem w poszukiwaniu i realizacji innowacyjnych rozwiązań jest utworzony w 2015 roku zespół Innovation Lab, który odpowiada za rozwój innowacji w banku. Jednym z owoców pracy zespołu jest aplikacja mobilna Trusted Advice oparta o platformę stworzona z myślą o segmencie klienta private banking, zapewniająca klientom najwyższy komfort obsługi. Aplikacja Trusted Advice została po raz pierwszy zaprezentowana na Mobile World Congress w Barcelonie.

Sukces Trusted Advice stał się motywacją do podjęcia kolejnych działań zmierzających do wykorzystania tabletów w kreowaniu nowego sposobu obsługi klienta oraz optymalizacji środowiska pracy bankierów. W ramach projektu transformacja ma objąć do czerwca 2017 roku całą sieć sprzedaży.

Na przestrzeni 2016 roku Alior Bank otrzymał również liczne nagrody za innowacje. Na uwagę zasługuje projekt Dronn, który otrzymał główną nagrodę w międzynarodowym konkursie „Retail Banker International” w kategorii „Najlepsza technologia wykorzystywana w bezpośredniej obsłudze klienta”.

Dronn inaczej Wirtualny Doradca to system sztucznej inteligencji wspierający zdalny kontakt z klientami. „Wirtualny Doradca” jest połączeniem automatycznego rozpoznawania mowy, analizy semantycznej, syntezy mowy, a także systemu przetwarzania języka naturalnego oraz technologii biometrycznej identyfikacji głosowej. „Wirtualny Doradca” to system sztucznej inteligencji – wirtualny przedstawiciel banku, zaprojektowany tak, by prowadzić z klientami spójną rozmowę, czyli reagować na odpowiedzi i zadawać dopasowane do nich pytania. W Alior Banku wykorzystywany jest w miękkiej windykacji, nakłaniając klientów do spłaty zadłużenia, a także w badaniach marketingowych.

Facebook Facebook Twitter Twitter Google Plus Google Plus All All