Bazowe założenia strategii

Strategia Grupy PZU 2020 bazuje na założeniach dotyczących kondycji polskiej gospodarki i sektora ubezpieczeń. 

Strategię Grupy PZU 2020 opracowano przy następujących założeniach dotyczących kondycji polskiej gospodarki i sektora ubezpieczeń, w szczególności:

  • umiarkowane tempo wzrostu gospodarczego w Polsce (około 3,0-3,5% w skali roku);
  • wzrost inflacji od 2017 roku;
  • wzrost stóp procentowych od 2017 roku;
  • zmiana preferencji zakupowych – rosnąca waga kanału direct (urządzenia mobilne) oraz rynku porównywarek bazujących na szybkich procesach decyzyjnych;
  • wprowadzenie zmian regulacyjnych, a w tym:
    • uporządkowanie rynku ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi,
    • wdrożenie rekomendacji dotyczącej standardu wypłacania zadośćuczynień z tytułu szkody niemajątkowej z umowy ubezpieczenia OC komunikacyjnego,
    • wprowadzenie od początku 2018 dyrektywy MiFID II, zakładającej transparentność w zakresie płaconych prowizji przy sprzedaży m.in. produktów inwestycyjnych,
  • stabilne perspektywy w zakresie rozwoju rynku ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych - zmniejszenie intensywności wojny cenowej w ubezpieczeniach komunikacyjnych i poprawę rentowności segmentu OC komunikacyjnego;
  • stabilny wzrost na rynku funduszy inwestycyjnych - wzrost znaczenia nisko-kosztowych (z perspektywy klienta) i długoterminowych produktów inwestycyjnych;
  • rosnący (dwucyfrowy) potencjał w obszarze ubezpieczeń i abonamentów medycznych.
Facebook Facebook Twitter Twitter Google Plus Google Plus All All