Strategia Grupy PZU 2020 bazuje na założeniach dotyczących kondycji polskiej gospodarki i sektora ubezpieczeń.
Strategię Grupy PZU 2020 opracowano przy następujących założeniach dotyczących kondycji polskiej gospodarki i sektora ubezpieczeń, w szczególności:
- umiarkowane tempo wzrostu gospodarczego w Polsce (około 3,0-3,5% w skali roku);
 - wzrost inflacji od 2017 roku;
 - wzrost stóp procentowych od 2017 roku;
 - zmiana preferencji zakupowych – rosnąca waga kanału direct (urządzenia mobilne) oraz rynku porównywarek bazujących na szybkich procesach decyzyjnych;
 - wprowadzenie zmian regulacyjnych, a w tym:
 - uporządkowanie rynku ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi,
 - wdrożenie rekomendacji dotyczącej standardu wypłacania zadośćuczynień z tytułu szkody niemajątkowej z umowy ubezpieczenia OC komunikacyjnego,
 - wprowadzenie od początku 2018 dyrektywy MiFID II, zakładającej transparentność w zakresie płaconych prowizji przy sprzedaży m.in. produktów inwestycyjnych,
 - stabilne perspektywy w zakresie rozwoju rynku ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych - zmniejszenie intensywności wojny cenowej w ubezpieczeniach komunikacyjnych i poprawę rentowności segmentu OC komunikacyjnego;
 - stabilny wzrost na rynku funduszy inwestycyjnych - wzrost znaczenia nisko-kosztowych (z perspektywy klienta) i długoterminowych produktów inwestycyjnych;
 - rosnący (dwucyfrowy) potencjał w obszarze ubezpieczeń i abonamentów medycznych.