Podatek dochodowy | 1 stycznia - 31 grudnia 2016 | 1 stycznia - 31 grudnia 2015 |
---|---|---|
Zysk brutto (skonsolidowany) | 3 031 | 2 944 |
Stawka CIT (lub zakres stawek CIT) właściwa dla kraju siedziby jednostki dominującej (w %) | 19% | 19% |
Podatek dochodowy jaki zostałby skalkulowany jako iloczyn zysku księgowego brutto jednostek i stawki CIT właściwej dla kraju siedziby jednostki dominującej | 576 | 559 |
Różnice pomiędzy podatkiem dochodowym skalkulowanym powyżej a podatkiem dochodowym wykazanym w rachunku zysków i strat: | 38 | 42 |
- podatek od instytucji finansowych | 75 | - |
- zysk z tytułu okazyjnego nabycia Podstawowej Działalności Banku BPH | (96) | - |
- rezerwy na należności kredytowe w części nie pokrytej podatkiem odroczonym | 26 | - |
- wycena aktywów finansowych | (66) | 8 |
- wycena nieruchomości inwestycyjnych | 1 | 3 |
- utworzenie/rozwiązanie odpisów na należności niezaliczone do kosztów uzyskania przychodów | 37 | 12 |
- utworzenie / rozwiązanie pozostałych rezerw i odpisów na aktywa, niezaliczonych do kosztów uzyskania przychodów | 19 | 45 |
- opłata ostrożnościowa na rzecz BFG | 5 | - |
- różnice wynikające z odmiennych stawek podatkowych | (3) | (3) |
- opodatkowanie działalności ubezpieczeniowej na Ukrainie | 4 | 4 |
- amortyzacja | 1 | 2 |
- pozostałe zwiększenia, zaniechania, zwolnienia, odliczenia i obniżki podatku | 35 | (29) |
Podatek dochodowy wykazany w rachunku zysków i strat | 614 | 601 |
Łączna kwota podatku bieżącego i odroczonego | 1 stycznia - 31 grudnia 2016 | 1 stycznia - 31 grudnia 2015 |
---|---|---|
1. Ujętego w rachunku zysków i strat, w tym: | 614 | 601 |
- podatek bieżący | 787 | 483 |
- podatek odroczony | (173) | 118 |
2. Ujętego w innych całkowitych dochodach, w tym: | (39) | 3 |
- podatek bieżący | - | - |
- podatek odroczony | (39) | 3 |
Przepisy dotyczące podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, fizycznych czy składek na ubezpieczenia społeczne podlegają stosunkowo częstym zmianom. Obowiązujące przepisy zawierają również niejasności, które powodują różnice w opiniach co do interpretacji prawnej przepisów podatkowych zarówno między organami państwowymi, jak i między organami państwowymi i przedsiębiorstwami. Rozliczenia podatkowe oraz inne (na przykład celne czy dewizowe) mogą być przedmiotem kontroli organów, które uprawnione są do nakładania wysokich kar, a ustalone w wyniku kontroli dodatkowe kwoty zobowiązań muszą zostać wpłacone wraz z wysokimi odsetkami. Zjawiska te powodują, że ryzyko podatkowe w Polsce, krajach bałtyckich i Ukrainie jest wyższe, niż istniejące w krajach o bardziej rozwiniętym systemie podatkowym. W Polsce rozliczenia podatkowe mogą zostać poddane kontroli przez okres pięciu lat. W efekcie kwoty wykazane w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym mogą ulec zmianie w późniejszym terminie po ostatecznym ustaleniu ich wysokości przez organy skarbowe.